بنر HTML به تبلیغات بنری اطلاق می شود که از عناصر HTML در ساخت آن استفاده می شود، به عبارت دیگر بنرهایی امکانات تعاملی را ارائه می دهند یا حاوی عناصر بصری پیشرفته تری در مقایسه با بنرهای گرافیکی استاندارد هستند.
با توجه به ویژگیهای بیشتر و CTR بالاتر ثابت شده، بنرهای HTML انتخاب محبوبی در بین تبلیغکنندگان هستند. علاوه بر فراهم کردن فضای بیشتری برای خلاقیت با جلوه های بصری، مزایای دیگری نیز با این نوع بنر محبوب همراه است. یکی از بزرگترین مزایای بنرهای HTML این است که می توان از آنها در پلتفرم ها و دستگاه های مختلف استفاده کرد، زیرا می توانید عناصر واکنش گرا را در بنرها بگنجانید، بنابراین آنها به روشی ساده با دستگاه یا قالب داده شده سازگار می شوند. نمونهای از بنر HTMLط میتواند یک بنر ویدیویی باشد که به محض اینکه کاربر روی تبلیغ قرار میگیرد، ویدیو روی آن راهاندازی میشود.
بازار در حال افزایش کاربران گوشی های هوشمند در اینترنت است، که همچنین به این معنی است که تبلیغات به طور فزاینده ای در صفحه نمایش تلفن ها مرور می شوند. در حالی که این ممکن است اخبار پیشگامانه به نظر نرسد، گنجاندن این واقعیت در طراحی بنر شما واقعاً تأثیر دارد.
تبلیغات بنری چه در گوشی هوشمند و چه در لپ تاپ باید از نظر بصری دلپذیر باشد. بسیار مهم است که تجربه کاربر صرف نظر از دستگاه و پلتفرم، همان سطح هیجان را داشته باشد. برخی از عناصری که هنگام مشاهده بر روی یک صفحه کامپیوتر بزرگتر به خوبی کار می کنند ممکن است همیشه مستقیماً به یک صفحه نمایش تلفن همراه کوچکتر ترجمه نشوند. با این حال، این بدان معنا نیست که شما باید بنشینید و به صورت دستی تک تک بنرها را در کمپین تبلیغاتی خود ویرایش کنید، زیرا بهترین دوست ما – بنرهای HTML- این کار را برای شما به بهترین شکل ممکن خودکار انجام می دهد. به عبارت دیگر، فرمت HTML به شما این فرصت را می دهد که بنرهایی را توسعه دهید که سازگار با موبایل، واکنش گرا و غنی از محتوا و همچنین ویژگی ها باشند. به این ترتیب، مطمئن می شوید که تبلیغات شما رقابتی و مناسب بازار تحت سلطه گوشی های هوشمند است.
علاوه بر این واقعیت که تبلیغات ترجیحاً باید سازگار با موبایل باشد، میتوانید از قابلیت بنرهای HTML5 برای گنجاندن عناصر ویدیویی نیز بهره ببرید. در بازاریابی دیجیتال و تبلیغات نمایشی، استفاده از ویدئو به شدت در حال رشد است. تنها در اروپا، استفاده از تبلیغات ویدیویی در مقایسه با تبلیغات بدون عناصر ویدیویی سه برابر شده است. استفاده از ویدئو در بنرهای HTML5 باعث می شود که تبلیغ شما معتبرتر به نظر برسد و ارتباط بهتری با کاربر ایجاد کند که به تبدیل و فروش کمک می کند.
علاوه بر این، بنرهای ویدیویی ابزاری نابغه برای کسب و کارهای شیک هستند که می خواهند خود را به عنوان آگاه از کیفیت برند کنند. در سطح پایه، می توانید از ویدیو در بنر خود به عنوان پس زمینه یا به طور بالقوه به عنوان بخشی از انیمیشن بنر استفاده کنید. می تواند به عنوان مثال، یک تریلر باشد که با فریم فراخوان (CTA) به پایان می رسد. رقابت گسترده در دنیای تبلیغات بنری به این معنی است که شما فقط چند ثانیه فرصت دارید تا کاربر را متقاعد کنید که محصول یا شرکت خاص شما ارزش یادگیری بیشتر در مورد آن را دارد، که فرمت ویدیویی برای انتقال عالی است.
بنرهای HTML در دو نسخه ثابت و متحرک عرضه می شوند، اما استفاده از بنرهای متحرک HTML رو به افزایش است. یک بنر ساده با یک تصویر و متن که در سه ثانیه اول به بنر متحرک میشود، میتواند پیامی را بهعنوان مثال برای یک گلفروش طراحی کنید و بنابراین بتوانید از تصاویر تزئینات گل روی بنر استفاده کنید. این یک روش کلاسیک برای طراحی بنرهای HTML است که می تواند بسیار موفقیت آمیز باشد، اما فرصت های زیادی نیز وجود دارد که بنرهای HTML را با توسعه آنها به صورت بنرهای متحرک و تعاملی به سطح بعدی ارتقا دهید.
چه بنر HTML ثابت یا متحرک باشد، استفاده از آنها در بازاریابی مزایای مختلفی دارد. همانطور که گفته شد بزرگترین جنبه این است که مهم نیست که در چه دستگاه یا مرورگری تبلیغ را مشاهده می کنید، انیمیشن نمایش داده شده یکسان خواهد بود زیرا فرمت HTML فرصت های بسیار خوبی را برای سفارشی سازی قالب فراهم می کند. با وجود این، اندازه و قالب از نظر انتقال پیام بنر نیز معنایی دارد.
بنری با متن بیش از حد می تواند به راحتی هنگام مشاهده در لپ تاپ جالب به نظر برسد، اما ممکن است هنگام مشاهده در تلفن، تار یا ناخوانا باشد. بنابراین هنگام طراحی بنر HTML باید این مورد را در نظر گرفت. اگر یک بنر متحرک HTML را انتخاب کنید، همچنین دری را به روی دنیای خلاقیت باز می کنید، زیرا دیگر مجبور نیستید همه اطلاعات را در یک تصویر فشرده کنید و یا مجبور نکنید همه محتوای خود را یکجا نمایش دهید.
بنرهای HTML نیز تمایل بیشتری برای به خاطر سپردن دارند، زیرا اجازه دهید با آن روبرو شویم: ما چیزهای براق و پر زرق و برقی را دوست داریم که ظاهری حرفه ای دارند. هنگام ایجاد و طراحی بنر HTML خود، میتوانید تأثیر بسیار بیشتری بر به خاطر سپردن آگهی توسط کاربر داشته باشید، زیرا میتوانید از عناصری مانند موارد فوق استفاده کنید. نه اینکه بگوییم همه بنرهای HTML اغراق آمیز هستند – کاربران در مقایسه با تصاویر ساده و ثابت، احتمالاً تبلیغات را با اندکی ضربه به یاد می آورند.
از آنجایی که بنرهای HTML میتوانند در اندازهها و طرحهای بسیار متفاوتی باشند، این امکان دسترسی بیشتر به مخاطبان را نیز فراهم میکند. برخی از کاربران تمایل دارند متن را دوست داشته باشند در حالی که برخی دیگر ویدیوها را می پرستند. بنرهای HTML5 حاوی همه آن هستند و بنابراین شما این فرصت را دارید که به مخاطبان بسیار بیشتری منتقل کنید و همچنین بنرهای خود را به طور خاص با گروه های هدف کوچکتر تطبیق دهید.
هنگام ایجاد طرح بندی بنر تبلیغاتی خود، الزامات خاصی برای پیکسل ها و اندازه گیری هایی وجود دارد که بنر باید مطابقت داشته باشد. بسته به پلت فرم یا دستگاهی که برای آن بنر را طراحی می کنید، توصیه های مختلفی برای اندازه بنر وجود دارد.
اگر از پلتفرم دنا بنر برای توسعه بنرهای خود استفاده می کنید، می توانید تنها با یک کلیک همان طرح را در چندین اندازه ایجاد کنید. به این ترتیب در زمان صرفه جویی می کنید و می توانید همزمان چندین بنر تولید کنید. بنرها در اندازههای مختلفی وجود دارند که رایجترین آنها عبارتند از: نیم صفحه (300×600)، تابلوی برتر (728×90) و «مستطیل متوسط» (300×250). در نظر گرفتن اینکه چه اندازه ای برای موقعیت خاص شما ایده آل است، ضروری است، زیرا اندازه از نظر ارتباط پیام های شما در بنر کاملاً بی تفاوت نیست. آیا شک دارید که با چه اندازه بنر شروع کنید؟
اگر برای شروع با مشکل مواجه هستید، می توانید از الگوهای ما الهام بگیرید و طراحی خود را از آنجا توسعه دهید. ما با پالت رنگی از پیش تعیینشده و انیمیشنهایی که بعداً میتوانید برای مطابقت با دیدگاههای خود از یک بنر زیبا، به شما کمک میکنیم. اگر دقیقاً میدانید چه میخواهید، میتوانید از ابتدا با یک بوم خالی شروع کنید و از آنجا ایجاد کنید.
با انتخاب پسزمینه مناسب شروع کنید و فونتهای مختلف را امتحان کنید تا زمانی که فونتی را پیدا کنید که مناسب برند و پیام شما باشد. به خاطر داشته باشید که برای اطمینان از شناسایی برند، لوگوی شرکت خود را به بنر اضافه کنید. هنگام تولید بنرهای HTML، کنترلی که بر طراحی دارید تقریباً نامحدود است.
پلتفرم ما ویرایش تمام عناصر بنر را برای شما آسان می کند، بنابراین تنها چیزی که باید روی آن تمرکز کنید آشکار کردن خلاقیت خود است. با وجود تمام فناوری های هوشمند که فرآیند توسعه را برای شما آسان تر می کند، هنوز چند چیز وجود دارد که باید در نظر داشته باشید. تصاویری که می خواهید روی بنر قرار دهید نباید از 4000×4000 پیکسل تجاوز کنند، به عنوان مثال، در واقع، بهتر است تا حد امکان از کمترین پیکسل استفاده کنید بدون اینکه به کیفیت تصویر لطمه ای وارد شود. هرچه پیکسل کمتر باشد، بنر از نظر حجم سبک تر خواهد بود.
هنگامی که طرح شما آماده شد و پیام منتقل شد، زمان آن است که یکی از هیجان انگیزترین ویژگی های بنرهای HTML – انیمیشن ها – را اضافه کنید. می توانید جلوه های انیمیشن را به متن، نمادها یا دکمه های CTA خود اضافه کنید.
اینجاست که فرصتی برای آزمایش خلاقیت خود و کشف دنیای انیمیشن های گرافیکی به دست می آورید. این ایده خوبی است که به خاطر داشته باشید که فقط به این دلیل که می توانید همه چیز را متحرک کنید، به این معنی نیست که باید. همه چیز را متعادل کنید و انیمیشن های خود را محدود کنید، بنابراین به نظر نمی رسد که از ابزارهای خود بیش از حد استفاده کنید. به این ترتیب، یک بنر شیک که شخصیت برند یا کسب و کار شما را منعکس می کند، نگه می دارید.
در دنا بنر ، ما طیف گسترده ای از بهترین الگوهای را هنگام تولید بنر در دسترس شما قرار می دهیم. به این ترتیب می توانید به سرعت تولید یک بسته بنر را شروع کنید.